מורה נבוכים במדף תוספי התזונה

מי מאתנו אינו צריך מורה נבוכים בעומדו מול מדפי התוספים בחנויות הטבע?

בואו נעשה סדר במגוון העצום של תוספי התזונה תוך מתן הנחיות ברורות לנטילתם.
ראשית בואו נדייק !
ויטמינים ומינרלים הם רכיבים חיוניים לקיומנו ולתפקוד תקין של הגוף, אך הם אינם מיוצרים לבד בגוף ויש לצרוך אותם לשמירה על בריאות תקינה.
את רוב המינרלים והוויטמינים אנו מקבלים באמצעות המזון שאנו אוכלים , הם לא במקום מזון, אוכל, תפריט מסודר אלא תוספת!

היכן תוספי התזונה הטבעיים נמצאים ?

ויטמינים ומינרלים, אנזימים ורכיבי תזונה נוספים נמצאים באופן פעיל בכל מרכיבי המזון, פירות וירקות, פחמימות מורכבות, קטניות, בשר ודגים, מוצרי חלב,אגוזים וגרעינים.

למרות שישראל היא מדינת שפע, המזון שאנו צורכים הוא מתועש ולא תמיד איכותי, בשל אורח החיים המודרני, ימי העבודה הארוכים, הלחץ, סטרס בעבודה, ארוחות לא מסודרות, רבים מאיתנו נמצאים בתת תזונה על בטן מלאה.

לכן קל יותר לקחת מולטי ויטמין, ותוספים נוספים ולאכול באופן מפוזר ולחשוב , זה מה שיש.

אני לא מתנגדת לויטמינים כל עיקר, ישנם מצבים שבהחלט יש בהם צורך, אך ראשית צריך לארגן את סדר היום, לדעת מה בריא לי לאכול, להרכיב תפריט מאוזן,מגוון, העשיר בהרבה רכיבים תזונתיים טובים, גם כשאוכלים מחוץ לבית.

בקליניקה אני מצליחה להביא לשינוי, לחזק , לרפא תסמינים  נפוצים רק בעזרת שינוי תזונתי, אבל קיימים מצבים שתזונה לא מספיקה ובהתאם לכך אמליץ להשתמש בתוספי תזונה.

למי ומתי צריך תוספי תזונה ?

  1. כשהתזונה שלנו לא מורכבת, טובה ומזינה ואנחנו בסטרס
  2. שימוש כרוני בתרופות מסוימות מביאות למצבים של חוסרים תזונתיים ותופעות לוואי שוויטמינים יכולים לתקן ולאזן.
    מומלץ לצרוך B12 כשמשתמשים בתרופות סותרי חומצה
    מומלץ לצרוך Q10  כשלוקחים תרופות ממשפחת הסטטינים.
  1. צמחונות וטבעונות לרוב מביאים לחוסרים תזונתיים לעיתים נוצרים חוסרים של ברזל ו B12, ואפילו סידן.
  2. מבוגרים בגיל השלישי, זקוקים לתוספי תזונה בשל ספיגה לא מלאה של מזונות, ושימוש כרוני בתרופות
  3. ויטמינים הינם תוספי תזונה לאנשים ולילדים שלא אוהבים לאכול ירקות ופירות – מולטי ויטמין, ותוספת סיבים תזונתיים.
  4. לאנשים עם פעילות גופנית בעצימות גבוהה יש מקום לתוספי תזונה, בשילוב עם תזונה נבונה.
  5. ישנם תוספי תזונה העוזרים לספיגה של מזונות מסוימים, כגון ויטמין C  – עוזר לספיגה של ברזל מהמזון, במצבים של אנמיה.
  6. אנשים מעשנים זקוקים לוויטמינים כאנטי-אוקסידנטים, כדי לעזור לגוף להתמודד עם רעלנים.
  7. ישנם תוספי תזונה העוזרים לגוף להתמודד עם מחלות וסימפטומים מסוימים, כגון אבץ ואסטרגלוס לחיזוק דרכי נשימה עליונות, תוספת של שמן נר הלילה ומגנזיום במצבים של כאבי מחזור, חיידקים ידידותיים עם שימוש באנטיביוטיקה

מה אומרים המתנגדים ?

משרד הבריאות מדי פעם מדווח על חוסר ביעילותם של תוספי תזונה, שצריכתם היום יומית אינה מטיבה עם הגוף, שהם "בלוף" ואינם אמינים ועוד כל מיני טענות.

לדעתי ולדעת מחקרים ,עדיף לצרוך ויטמינים כחלק מתפריט מאוזן ומותאם, מאשר לצרוך תרופות שגורמים לתופעות לוואי  הרבה יותר קשות.
בתקופה של קושי כלכלי אתם בטח חושבים "ויטמינים זה מותרות, למי יש את הכסף להשקיע?",
ואתם כנראה צודקים ..
והפתרון הוא לעשות שינוי באורח החיים שלכם,להקפיד על התזונה ועל הפעילות גופנית ככל שאפשר (הליכה, ריצה , רכיבה על אופנים ), מה שימנע את המחלות ורכישת תוספי התזונה.

עוד פוסטים

הרשמה לרשימת מכותבים

Scroll to Top